De ce Poliția Rutieră este de căcat?

Am ales să scriu specific despre Poliția Rutieră, pentru că subiectul „miliție” este mult prea amplu pentru a-l despica într-un căcat de articol de al meu. Probabil că aș putea să scriu despre fiecare departament al poliției în parte și să ajung la aceiași concluzie: nu numai că marea majoritate a lor sunt inutili, ci sunt o povară pe cârca societății, un sector de paraziți care se hrănesc din „sângele” banilor publici.

Boschetul din imaginea de prezentare, nu are legătură cu faptul că majoritatea milițienilor de circulație sunt mai proști ca o tufă, deși asta nu e departe de adevăr. Am ales poza asta, pentru că dacă ești conducător auto, sigur ai fost surprins de un radar ascuns prin nu știu ce văgăună, pentru a fi anunțat de organ, că aveai 3km/h peste limita de viteză și vei fi amendat. Bravo vouă, chiar ați ajutat țara contra infractorilor! Dar despre asta, vorbim mai jos, pentru moment, hai să vedem cum ajungi polițist.

Cerințe minime pentru a deveni caschetar!

1. Trebuie să ai Bacul luat, deci deja, observi că bătălia e crâncenă și cerințele sunt ridicate: dragi profesori universitari, mare atenție, vin intelectualii să vă ia pâinea de la gură!

2. Trebuie să îți faci dosarul pentru a-l depune la școala de poliție: alt pas dificil în viitoarea ta carieră și te ia durerea de cap doar când te gândești că totul e împotriva ta și întâmpini numai greutăți. Au ceva cu tine, sigur!

3. Niște exerciții fizice pentru semi handicapați, flotări, alergat viteză și rezistență aka „căcaturile alea pe care le făceai în clasa a 9-a și lui tot timpul 10”. Cred că ăla care a introdus baremele astea fizice a văzut Rambo de prea multe ori și a vrut să le împingă limitele la extrem și să-i transforme pe toți în Terminatori (de parcă poliția, când vrea să te sancționeze, se încalță în pantofii sport și o ia la fugă după mașina ta).

4. Faci 2 ani la Câmpina pentru subofițer sau 3 ani la București pentru a ieși direct ofițer și își bat ăia joc de tine ca în armată pe vremea comunismului. Îți întăresc nervii, dar în același timp, îți crează un complex de inferioritate, fiind tot timpul tratat de sus. Practic ai 2-3 ani în care asimilezi multe frustrări.

5. Ai terminat „școala” și felicitări, ești un inutil în societate și mai iei și bani pentru asta! Erouleeeee!

Legea este interpretabilă

Bucureștiul este un oraș infernal pentru a fi conducător auto și legile se bat cap în cap cu posibilitățile infrastructurii. La câte mașini sunt, locurile de parcare vor fi tot timpul o problemă și asta nu e din vina ta sau a mea, ci a primăriei: ori creezi locuri de parcare, ori limitezi numărul de mașini înscrise.

Dar nu e mai bine să rămâi pasiv? Până la urmă, limitarea înmatriculărilor ți-i pune pe oameni în cap și nici nu mai generează bani la buget. Așa, Primăria împușcă doi iepuri cu un foc: taxele auto și amenzile aferente (pentru că legislația rutieră nu e schimbată de când eram eu mic și e construită după numărul de mașini de atunci, când chiar era posibil să circuli regulamentar).

Cum iei amendă mai mică sau avertisment?

Ne legăm aici de frustrările despre care am vorbit mai sus și ne dăm seama că majoritatea polițiștilor de circulație caută un singur lucru: respect. Nu contest faptul că ei opresc tot felul de șoferi la fel de frustrați, care țin morțiș să le spună cine este ta-su, ce poziție au ei în nu știu ce firmă și că îi dau afară din poliție. Ai mai jos video cu domnul Boureanu, un jmeker, care se crede mai presus de lege și lovește un polițist cu genunchiul în cojones.

https://youtu.be/fOptGFgVKHA

Baby, filmeaz-o p-asta!

Până la urmă, în timp ce polițiștii prestează un serviciu sunt totodată și ei oameni și trebuie să îi tratăm ca atare. Salută-l și vorbește-i cu calm, indiferent că tu știi că nu ai greșit sau că greșeala nu e atât de gravă pentru a primi o amendă. Sistemul este de căcat și involuntar, legea se intersectează cu factorul uman și rămâne la latitudinea milițianului să hotărască dacă îți iei avertisment sau 2.000 Ron amendă.

Deși nu este corect să fie așa, pentru că nu ești tu un simplu păgân și polițistul Dumnezeu, atitudinea asta îți va diminua garantat cuantumul de amenzi pe termen lung și te va salva de fenomenul numit „nervi tociți”. Țelul tău în momentul acela nu este să ai dreptate, pentru că probabil nu vei avea, ci a nu lua amendă și cel mai important, a rămâne uman! Dacă ți se pare că ești victima unei nedreptăți, sau că ești tratat cu lipsă de respect, ai tot timpul la tine arma cu care poți încerca să îți faci dreptate: smartphone-ul. Ai un articol mai jos care îți va explica mai bine de ce telefonul este arma ta primară.

https://bistaru.wordpress.com/2020/08/06/zeii-statului/

Polițistul perfect

Un caschetar ideal, ar trebui să nu aibă ca prim scop amenda, pentru a promova pe cârca ta, la modul „l-am ars pe fraier”. Sunt chestii specificate în legislația rutieră care sunt ilegale, dar care pot fi corectate elegant de către agent. Toată lumea greșește și infracțiunile minore pot fi averizate verbal de către organ. Ai plecat de pe loc, ai mers 20 de metri și poliția te vede că nu ai pozițiile aprinse: acesta poate opri autovehiculul și atenționa verbal conducător auto, dar din păcate, nu prea se întâmplă așa (sare direct în Loganul lui și cășună pe carnetul de amenzi).

Concluzia

Marea majoritate a milițienilor sunt tâmpi, deși există și excepții, precum Marian Godina, al cărui blog îl urmăresc cu plăcere (știe să și scrie corect și ȘOC! El chiar gândește!). Vina nu este a lor, ei fiind victime traumatizate de sistemul de școlarizare învechit, bazat pe înjosirea inferiorilor ca test de anduranță, fapt care se reflectă în comportamentul lor subiectiv față de șoferi.

Fii politicos și uman cu agentul de poliție, rămâi calm și dacă ai greșit, asumă-ți greșeala bărbătește. Orice mod de vociferare nu este încurajat, pentru că așa, situația ta nu poate fi schimbată decât în mai rău. Adu-ți aminte, milițianul e om și deși ar trebui să rămână obiectiv, nu se întâmplă așa și emoțiile și sentimentele sale se vor reflecta cu multiplicarea zerourilor pe procesul verbal. Cere și oferă respect decent, nu milă sau umilință! La drum!

Important

Am glumit, nu e așa de important: dă un like articolului și exprimă-ți părerea în rubrica de comentarii (chiar sunt curios). Prima regulă în a fi șofer: nu lua amendă. A doua regulă în a fi șofer: nu lua amendă!