De ce ideea ta genială de afaceri nu va da roade?

Ieși la o bere cu un prieten și după ce se destinde atmosfera, ăsta se troscănește și îți dezvăluie un mare secret, pe care nu trebuie să îl mai știe nimeni: o idee de afaceri care va schimba omenirea și care „nu are cum să nu meargă”. Hai să îți spun eu alt secret: ba chiar are cum să nu meargă.

Deși ideea de afaceri este importantă, mai ales în momentul în care vii cu ceva inovator, nu cântărește nici pe departe atât de mult precum credeți voi doi, cu 6 beri în nas, înainte să o dați pe tărie.

Ce cataloghează o idee ca fiind genială?

O idee bună de afaceri are un singur scop: să rezolve o problemă importantă a unui sector cât mai larg al societății. Dacă ăla s-a gândit să creeze un dispozitiv artificial prin care să ajute peștii să meargă, mai beți ceva, pentru a-l aduce cu picioarele pe pământ. Așa ceva, după cum ți-ai dat seama, este inovator, dar în același timp, absolut inutil.

Ceva banal, precum un fast food într-o zonă cu tranzit pietonal intens, zonă în care tu ai monopol, bate la cur faptul că tu vrei să upgradezi peștii să danseze pe Jerusalema.

Orice om, până și în cea mai rudimentară formă, are idei și gânduri pentru a-și ușura viața și din aproape 8 miliarde de oameni care sunt pe glob, este normal ca aceștia să viseze și să gândească în a avea un trai mai bun. Totodată, noi nu avem apă caldă, sau dacă o avem pe aia, nu avem curent, în 2020 în București…

Dar de ce ideea, oricât de inovatoare ar fi, nu valorează nimic?

Păi îți spune eu de ce: ideea de afaceri face doar 5% din totalul proiectului tău. Aceasta trebuie structurată într-un mod realist, cu etape realizabile, aka „planul de afaceri”. Din păcate, majoritatea oamenilor pleacă la drum fără a avea un plan de afaceri (pentru că acesta trebuie să fie în scris și deja devine greu). Realitatea este că 8 din 10 start-up-uri își văd finalul dramatic în mai puțin de 2 ani, în principal, pentru că bossu’ mare nu are nicio proiecție asupra businessului său. Dacă treci de 2 ani, șansele îți sunt sporite considerabil și „ai prins rădăcini”. Planul de afaceri te ajută să rămâi devotat celui mai important pas din tot procesul:

MUNCA

Dacă ai nevoie de două zile libere pe săptămână, cu maxim 8 ore pe zi de muncă, ajungi mai bine prin a-ți vinde ideea de afaceri altcuiva care o poate dezvolta, pentru că tu nu ai mentalitatea necesară pentru antreprenoriat. Dacă nu ești devotat 100% proiectului tău și nu ești dispus să faci sacrificii și să îți păstrezi mentalitatea de învingător, intri în ăia 20% de mai sus, cu tot cu planul tău de afaceri perfect.

Dacă nu ai creierul antrenat să mergi mai departe, indiferent de obstacole și te culci pe o ureche (ți-a plăcut vorba asta de bătrâni?), gândindu-te că vei avea un business care îți aduce un venit lunar decent, ieși mai bine prin a rămâne angajat.

Este ideea ta, planul tău, acum urmează partea cea mai grea, mult mai grea decât ți-ai fi imaginat: eforturile tale inumane și necondiționate de a stabiliza afacerea asta și de a reinvesti banii câștigați, pentru a-ți crește cifra de afaceri și implicit profitul.

Apelez aici la vorba aia din popor „bate fierul cât e cald”. Reinvestește o parte cât mai mare din profitul tău net in dezvoltarea afacerii tale, pentru că lumea este în continuă schimbare și cel mai probabil, nu vei avea această sursă de venit la nesfârșit.

Concluzia

Dacă ai o idee de afaceri extraordinară și o pui pe roate, dar te consolezi cu ideea că produci îndeajuns de mulți bani pentru a trăi bine, spărgându-i pe toți pe căcaturi, alții mai serioși și mai muncitori, vor veni din spate, îți vor lua ideea și vor îmbunătăți toate aspectele acesteia. Ulterior, ușor ușor, afacerea ta va apune încet, dar sigur.

Pot da aici exemplu Tesla, o companie care a luat viață în 2003, când toți credeau că fondatorul Elon Musk e nebun pentru că voia să facă mașini electrice. Azi suntem în 2020 și omulețul ăla nu se oprește până nu își vede visul cu ochii. Drept urmare, azi Tesla e la ani lumină distanță de toți ceilalți producători de mașini, tot ăia care, după ce au râs de el, au început acum câțiva ani să se concentreze pe sectorul ăsta auto. Tesla nu a înregistrat de 17 ani profit, pentru că o mare parte din banii produși au fost reinvestiți în Research and Development, pentru ca această companie să aibă un avans imens în fața competitorilor. ȘOC, planul nebunului a reușit!

Important

Abonează-te blogului introducând adresa ta de email, pentru a primi notificări în momentul în care ies articole „calde”. Pentru alte zeci de relatări interesante despre bani și dezvoltare personală, nu ezita să scormonești prin pagina web.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s